Home

Monday, December 5, 2011

Trip KESUMA ke Johor dan Singapura - Final!

Hahaha bukan nak final sangat la entry saya kali ni....cumanya last update untuk trip ke Singapore ni je...pheeww!! lega kan? saya la yang leganya! penat nk update banyak2 ni...hehehe bukan ape, saya ni banyak sangat benda dalam kepala...so sementara benda masih fresh, better saya keluarkan...btol tak? tak kan la benda da basi baru la terhegeh2 nak post...lagipun saya bukannya ada banyak masa yang terluang macam ni nak update blog sentiasa...so, bila ada masa ni la saya update banyak2...

Tujuan saya update blog cerita macam2 pasal lawatan saya ni bukan tujuan nak menunjuk-nunjuk ye..ye la, mana tau, kita tak tau ape ada dalam hati orang....mane la tau orang tengok dah naik menyampah ke kan...Cik N ni asyik la nak bercerita dia berjalan sana sini....heheehehehehe....tak pe la..orang dah nak menyampah, nak buat cam ne kan? actually, tujuan saya post ni, bukan sebab ape, ye la...saya tau ramai kat luar sana yang teringin nak pergi ke suatu tempat, tapi tak tau macam mana nak carik information yang best...kalo stakat saya tulis panjang berjela...orang pun naik menyampah nak baca kan? baik saya upload pic banyak2...biar orang tau..owh dekat tempat ni ada benda ni...owh...dekat situ ada benda tu...so, next time bila korang pulak nak pergi, korang dah tau kan ape tempat yang patut pergi and ape pulak keadaan and cuaca masa tu....senang kan? so think positive ok....

Baiklah...saya sambung entry saya kali ni....nasib baik saya buat entry berderet-deret....so that, orang senang nak tengok...tul tak? ok, entry saya kali ni nak cerita pasal dinner masa malam 27 Nov (ahad) dan hari untuk bertolak balik ke KL...tamat sudah journey ke Singapore untuk saya and the geng pada kali ni....


Sampai saje dekat JB, kami semua terus menuju ke Restoren Singgah Selalu...tempat dia nice....ada tempat lepak open air, and ada jugak tempat tertutup...disebabkan Dato' Ketua Pengarah kami pun join sama untuk dinner malam tu...jadinya tempat makan kami untuk malam tu dekat area yang bertutup....kebetulan malam tu ada game bola Malaysia lawan Bahrain...memang gamat skejap la tempat tu....




lauk2 memang haven kan? hahahahaha lauk yang banyak2 ni hanya dimakan oleh 4 orang gadis2 ayu ni je tau...tapi bila time makan..hilang sudah keayuan semua orang..wakakakkaka

inilah Dato' KP saya bersama dengan wife beliau...

yeah! inilah geng2 PA yang hebat serba serbi....ekekekeke
 Okey, kita tutup cerita pasal dinner...now saya nak cerita pasal hari terakhir lawatan pulak....kami semua bertolak pada 28 Nov (isnin) ke KL...

FYI, kami menginap di kampus UniKL MITEC, Pasir Gudang...UniKL merupakan salah sebuah daripada institusi/anak syarikat MARA...jadinya, breakfast untuk pagi tu di sponser oleh pihak UniKL MITEC....maceh semua...hehehehehe

suasana dekat kantin UniKL

Nasi lemak & Teh Tarik dia memang KAW!!

Kak Zek dan wakil dari pihak UniKL MITEC..sesi penyerahan cenderahati

saya dan kawan2 akibat dari kekenyangan...ngeh3!

lepas je makan...kami pun mula la bersiap2 untuk bertolak balik ke KL...tapi sebelum keluar dari Kampus UniKL MITEC ni, sempat pulak kan semua orang posing dekat signage UniKL ni...hehehehe saje je untuk kenang kenangan kan??





muka masing2 da macam nak get ready untuk tido je...

elok je lepas snap pic ni...tanpa berlengah2 lg..kami berdua terus tido...sedar2 je dah sampai dekat Ayer Hitam...wah! ape lagi...shopping lagi la kan? adoiyai!!
Nak tau berapa banyak saya spend untuk lawatan ni??
saya tukar SGD100 = RM 246.00
Spare cash = RM 200.00
dekat Singapore tukar lagi SGD 20.00 = RM 50.00 (so cash in RM tinggal RM 150.00 je..huhuhu)
Sampai dekat Ayer Hitam, g bantai shopping bagai, tapi saya just spend around RM 60.00 - beli macam2 pulak tu...hahahahahaha
So, total perbelanjaan saya dekat singapore adalah SGD120.00 (but still ada balance SGD 9.00 = RM22.50, tapi still lagi tak tukar kepada RM lagi...hehehe sayang la pulak nak tukar...kahkahkah!)

SGD120.00 = RM300 + RM 60 (belanja dekat Ayer Hitam)
                    = RM 360.00

Wow! banyak gak saya spend kan??? adoiyai! hahahahahaahahahaha tapi tak pe la....orang lain berabih ribu riban...saya juz spend RM360.00 je...semua dapat souvenir dari saya...so saya puas hati..badan penat berjalan, hati pun senang dan girang...yeay!! balik je dari trip Singapore ni, saya terus demam selsema...efek dari kena panas dan hujan dekat Singapore...huhuhu tapi Alhamdulillah dah baik dari demam....

So, hope semua enjoy baca entry saya kali ni...next time saya update cerita benda lain pulak k..bye!

4 comments:

  1. Nak ole2!!!
    Seronok betul keje kerajaan nie!!
    haha

    ReplyDelete
  2. hahaha...nk ole2 meh la dtg jmp aku...sonok keje kerajaan eh? sonok dia sket je...huhuhu

    ReplyDelete
  3. haha...mari la swasta cam aku..rase mcm xperlu kerusi kat opis tu...huhu..t aku dtg, lame giler xjumpe ko!

    ReplyDelete
  4. nanti nak datang roger la k...tapi jangan datang dalam minggu ni (ermm...i mean from 12-24 Dec 2011) office aku under renovation...macam tongkang pocah...aku nk update entry baru pun tak sempat..haish! anything roger la dulu..ko keje mane eh? da dapat keje dah? bagus la..alhamdulillah...

    ReplyDelete