Home

Sunday, December 4, 2011

Trip KESUMA ke Johor dan Singapura - Day 2


USS Hello!!! Cik N is coming!!

ekekekeke ok! saya tau saya poyo tulis besar2 cam gini kan?? wakakakkakakakaka tak pe la..biar la poyo pun! best kot dapat masuk USS ni...best sangat...cumanya, time saya pergi haritu, cuaca tak menentu..kejap hujan...kejap panas...adoiyai! yela...da la panas dekat Singapore ni panas pulau...so keterikkan panas dia lain macam sket...pastu hujan dia, macam tiba2 je..tak de warning langsung...tiba2 je dah turun....tapi tu semua tak mematahkan semangat saya dan kawan2 untuk pergi jalan2 di dalam USS ni...

pic ni bersambung dengan pic bawah ni....





Eskulator ni dari basement tempat parking bas ke atas (USS)
 Ape yang saya perasan, eskulator dekat Singapore ni bergerak dengan kelajuan yang agak laju kalau nk dibandingkan dengan yang ada dekat Malaysia...saya tak pasti la apa sebab dilajukan...mungkin sebab mereka sangat mementingkan masa kot...tapi bagi saya...eskulator laju2 ni agak bahaya sket...especially untuk budak2 kecik or mayb orang tua/warga emas...sebabnya, bila laju sangat, takot ada yang jatuh sebab tak ready nk melangkah ke tangga tu kan...sebab saya sendiri pun cam takot2 je nak melangkah naik ke eskulator ni...takot tergelincir jatuh...huhuhu

syok kan tgk pic ni!! wow!!

ini dekat pintu masuk USS

Sebabkan kami pergi pada hari sabtu...then USS ni pun open pada pukul 10 pg...tengoklah..punya lah ramai manusia ada...awal2 pagi dah ramai orang...hadoiyai!

posing masa beratur dekat luar pintu masuk USS

inilah geng bas sekolah saya...ekekeke Kak Niesa, Ika, Cik N (saya la tu), Radzi & Mas
bila masuk je dalam USS ni, our tour guide ajak masuk Shrek 4D dulu...sebabnya dia kata awal2 pagi camni, orang tak berapa nak ramai sangat...so sempat la kita semua nk tgk 1st movie dulu kan...

dalam tempat Shrek ni gelap sket...sebab tu la kualiti gambar tak berapa nak cantik..huhu
Best kot tgk Shrek 4D tu....dekat genting kan ada jugak tayangan 4D kan? tapi yang dekat genting tu skejap sangat kot movie dia....yang dekat USS ni, movie 4D dia 30 minit gak la...best and a bit rasa terseksa sebabnya asyik kena sembur je..adoiyai! basah2 muka kena sembur dengan air! wakakakkaka

After settle tgk 4D movie tu, kiteorang dibebaskan untuk pergi la mana2 yang kiteorang nak pegi...so, group kami pun berpecah la..yang tinggal 5 orang geng bas skolah ni je meneruskan journey....so, ni adalah antara gambar2 yang ada dalam USS tu...

geng bas skola saya...

rasa macam btol2 ada dekat Hollywood kan?

waktu ni baru kul 11 pg..tapi orang dah start ramai....

banyak store2 dalam tu yang boleh masuk and beli...tapi tak sempat la saya nk masuk semua..banyak kot!
rasa macam ada kt vegas pulak! eh2! btol ke kt vegas yang ada benda bintang2 ni? tapi dekat sana, ada bekas tapak tangan artis tu kan? kat sini just ada bintang ni je la....so nak tambah kan seri, kami letak la kaki masing2...

comel kan??...ermm...bintang tu la..ekekeke

smart giler patung yang dekat atas tu...

gambar kereta polis lama...

antara panorama dalam USS ni...banggunan dalam ni, nampak macam btol2 real...
langit dah gelap dah time ni...adoi! memang cuaca asyik mendung & hujan tiba2 je...

signage ni masa dekat dengan area Steven Spielberg, yang 'LIGHT!, CAMERA! ACTION!' tapi sayangnya, saya tak berpeluang masuk...orang ramai sangat...tak lalu nk beratur panjang2...

I rasa macam ada dekat kota London! ngeh3!

Kami seronok berada di USS!! weee!! hahaha

Sorry ye...NO KOMEN! NO KOMEN!  eceh! cam artis lak! ekekeke

nampak cam real je...kan??


Tempat ni saya tak sempat nak masuk, sebabnya waktu tayangan dia lambat sangat...lagipun kami berkejar nak g main roller coaster.

Antara benda yang 'MESTI' kena main dalam USS ni adalah ROLLER COASTER dia...wow! super BEST! dia ada 2 roller coaster...1 yang 'human', yang 1 lagi 'cyclon'...nampak macam yang 'cyclon' lebih thrill! so saya naik yang human je la...tapi tak sangka la pulak yang human pun tak kurang hebatnya dia nye thrill...selama 1 jam stengah saya menunggu dengan ika untuk naik roller coaster ni....last2 dapat naik roller coaster untuk masa 90 saat je??!! tunggu punya la lama....naik tak sampai 2 minit...adoiyai! tapi berbaloi la kot...


Radzi sorang je yang amik gambar berlatar belakangkan roller-coaster tu..huhu jeles dgn beliau! huh!

serius ngeri!! i was in that car mase kejadian ni...


lepas penat naik roller coaster, kami bergegas ke Scene Water World pulak...dia buat lakon semula dekat small set ni...bila 1st saya tengok set ni kan...saya teringat dekat Zoo Negara...kan ada jugak tempat macam ni...tapi yang bezanya adalah...dekat Zoo Negara tu, kita tgk pertunjukkan singa laut, dolphin and macam2 kan...tapi dekat sini...kita tgk dorang lakon semula..memang gempak la dia buat...nasib baik saya and da geng duduk dekat area atas...kalo duduk kat bawah, confirm kuyup kena simbah air dengan pelakon2 ni...hahahaha 


set untuk water world...

masing2 basah sebab berlari2 dalam hujan nak ke tempat ni....

keadaan cuaca hujan time ni....tapi dorang on jugak berlakon..memang hebat...

set dia macam btol2 kan? pelakon dia pun sume best...

Selesai tengok Water World, kami pun bergegas keluar...sebabnya travel guide tu cakap, kul 4 pm kena kumpul dekat luar, depan globe ni...so sementara tunggu yang lain2 berkumpul, kami yang dah ada ni bergambar la kan...

ni antara peserta lawatan...

saya amik kesempatan la untuk bergambar kan? bukan selalu dapat datang sini..tul tak?

ini la geng saya....
So, ini la the end untuk cerita pasal USS...memang seronok and enjoy! tapi sayangnya tak semua tempat saya dapat pergi masuk and melawat...sebabnya kekangan masa...kami di peruntukan masa hanya beberapa jam je untuk enjoy dalam USS ni...maklum lah...ini adalah lawatan rasmi...bkn nye saje2 nak pergi bercuti...kalo saja2 nk g bercuti, memang sampai malam la ada dekat dalam ni kan...ekekeke....so, next entry saya akan share pasal lawatan ke tempat lain pulak dekat Singapore...ok..chow!

No comments:

Post a Comment