Home

Sunday, December 4, 2011

Trip KESUMA ke Johor dan Singapura - Day 2 CONTINUE

Okeh, sambungan kepada entry saya yang sebelum ni....
Selepas berpenat lelah dekat USS....kami semua dibawa ke VIVO City untuk lunch dekat Fig & Olive Restaurant...makanan dia agak sedap la...nampak dari luar VIVO City ni cam kecik je...sekali masuk, haa kau! boleh sesat gak la...sebabnya, Saya, Kak Niesa & Radzi boleh pulak terpisah dari yang lain2...sebabnya, kami menunggu si Radzi ni la tukar duit dekat Money Changger..so boleh la pulak terlepas dari group...adoiyai! sesat barat! nasib baik tau nak makan dekat mana kan...ekekekeke melilau jugak la mencarik restoren ni....adoiyai! sabar je la...




Sedap kan menu lunch ni...ini dah termasuk dalam pakej lawatan ni tau! nyum2!!
Cuaca memang hujan lebat sepanjang kami berada di restoren ni...
Lepas je makan, kami dibawa ke masjid untuk tunaikan kewajipan...hehehe

ini adalah signage masjid yang kami lawati
Disebabkan kebetulan masa lawatan kami ni, dah dekat dengan masuknya Awal Muharram...jadinya sempat lah kami semua berjemaah waktu solat Maghrib then join bacaan doa awal tahun dan akhir tahun sekali dengan warga Singapura di Masjid tu...Tak sangka pulak yang Masjid yang kiteorang pergi ni adalah Masjid India Muslim...so, ni pengalaman la join dengan warga India Muslim...walaupun dekat KL pun ada Masjid India, dekat giler dengan ofis saya ni kot..tapi tak pernah join berjemaah sekali dengan jemaah sana kan...so ini first time pengalaman kami semua...

Lepas selesai solat Maghrib, lokasi seterusnya adalah ke tempat yang ada patung MERLION...saya wonder jugak la..kenapa nama dia MERLION kan? then tanya dekat tour guide...rupanya, MERLION ni adalah campuran nama MERMAID + LION = MERLION...owwwwhhhhh!! patut la statue tu pelik...sebabnya boleh pulak kepala singa, tapi badan ikan...ada la kisah disebalik MERLION ni dulu...saya tak sempat nak dig out...so, sape2 yang tau nanti story morry dekat saya la ye...



Sorry eh...kamera saya tak berapa nak cantik sangat la bila tangkap gambar malam2 gini...kalo nak cantik kena pakai tripot...sebabnya kalo tangkap gambar manual ni, mula la banyak sangat bergerak sana sini kan...huhuhu tapi, MERLION ni sangat hensem la berdiri megah dekat situ...banyak banggunan yang cantik2..tapi bila tangkap gambar, hasil nya kurang memuaskan...so saya decide, malas la nk upload dekat sini...








so, inilah pic2 yang boleh dikongsikan bersama...tunggu next entry untuk 2nd day trip jalan2 dekat Singapore pulak ye...saya nk g makan lunch dengan kengkawan...bye!

No comments:

Post a Comment