Home

Monday, September 3, 2012

Hari raya = Family Gathering

Dah nama pun hari raya kan? time ni la kita nak berkumpul-kumpul sesama keluarga...time ni jugak la nak berjumpa sanak saudara...

This is my nenek...tapi orang negeri sembilan panggi 'uwan'

Yang ni, separuh je dari yang sepatutnya...ye la, adik beradik mak saya 9 orang...so nak kumpul 9 orang termasuk ipar duai masing2 memang payah la kan? hik3!

Actually, 2 weeks before puasa uwan saya (nenek) sakit teruk...demam, cirit birit, tak nak makan, langsung tak boleh nak bangun...jadinya ade la sikit conflict adik beradik yang terjadi...tapi conflict tak serius la...biasalah, seorang ibu boleh jaga 9 orang anak dia...tapi 9 orang anak belum tentu boleh jaga seorang ibu dengan baik...

Jadinya saya decide, saya bincang dengan mak saya, saya kata..tak pe la mak...kita jaga uwan secara bergilir dengan adik beradik mak saya yang lain..sebabnya mostly makcik2 saya bekerja...so mak saya suri rumah, time waktu kerja, mak saya jaga..then weekend kalo mana2 makcik or pakcik saya nak amik or datang melawat uwan saya, anytime boleh...tak ada halangan dan rintangan....so starting from puasa haritu, memang family saya, family makcik2 saya bergilir menjaga uwan saya...masuk hospital tu memang kerap la...da mcm 'hotel' rasanya hospital tu bagi uwan saya...sebab dia dehidrasi teruk mase demam tu....

Then, atas jagaan rapi anak2 uwan saya ni termasuk cucu2 dia...alhamdulillah uwan saya semakin sihat...saya sangat happy! yeay! heehehehehe yela, uwan saya ni, saya rasa uwan yang paling best in the world la...dari masa dia sihat dulu lagi...susah nak tengok uwan saya marah2...uwan masak pun sedap, sangat open minded and tak de la nak protokol2 sangat! uwan saya memang best...sebab tu masa uwan saya sakit haritu, saya susah hati betul...huhuhu

ini separuh dari sepupu2 saya...

sepupu2 ni je la yang selalu keep in touch each other....yang lain still closed, tapi biasalah masing2 dah besar...ada life sendiri...

So, inilah kisah cerita raya untuk 2012...hehe

No comments:

Post a Comment