Home

Tuesday, July 10, 2012

Cerita pasal kereta...

Saya ni dah lama sebenarnya nak beli kereta...
tapi tak tau la kenapa masih belum tergerak hati nak beli...
sebenarnya, walaupun orang sekarang ni, kalo boleh 3 bulan gaji pertama dah buat untuk angkat kereta, tapi saya masih memikir jauh mengenai pembelian kereta ni...bukan kedekut tau! cuma, saya ni pergi kerja naik tren, pastu weekend jarang jalan2..so bagi saya, keperluan untuk ada kereta tu macam kurang...saya takot nanti saya beli kereta, then kereta tu dok tersadai je kat depan rumah...

Tapi, kebelakangan ni, saya dah mula untuk berfikir dan berkehendakkan kereta...
pastu selera tinggi lak tu..melebihi kemampuan sendiri...wakakaka biasalah manusia kan??
saya paling suka giler kerta Mazda 3...tak tau la nape suka sangat-sangat kereta ni...


owwhhh!! hensem nye la kereta ni....lol! tapi memang la..kalo la gaji saya RM 6K, memang dah lama saya sebat kereta ni kot! tapi malangnya...saya terpaksa melupakan harapan dan keinginan yang sungguh menebal itu....huhuhu

pagi2 selalunya saya akan pergi ke stesyen KTM Komuter dengan menaiki motor, adik saya nak pergi sekolah, dia akan hantar saya dulu ke stesyen komuter, then last week, saya terserempak pulak la dengan kereta ni dekat rumah kawasan kejiranan saya tu...Honda Jazz Hybrid...cam best jugak kereta ni saya tengok, walaupun nampak macam agak seperti 'akuarium' tapi, sebenarnya kereta ni smart!

memang la kalo tengok secara live nye kereta ni sangatlah comel and yang paling penting, save minyak la kan..hakakakaka saya dok gak survey2 harga..pergh! boleh tahan gak rege dia..hurmm....tak mampu mok cik nak pakai...so, buat masa ni lupakan je la ye....

pilih la berapa banyak punya kereta yang ada dekat Malaysia ni pun...tapi kalo tak berkemampuan, buat la cara tak berkemampuan tu kan? kereta adalah liabiliti, bukan aset tau! so, kereta ni termasuk di dalam kategori keperluan untuk masa sekarang ni...jadinya saya memilih untuk beli kereta comel ni je la...sesuai dengan kecomelan saya (ahaks!) + kewangan saya pun sangat mampu di dalam urusan pembelian kereta ni....
tengok la...insyaallah dalam tahun ni jugak saya memang akan keluar kereta untuk diri saya sendiri...semoga rezeki saya dimurahkan..Amin...

No comments:

Post a Comment