Home

Sunday, April 15, 2012

Your body needs your attention...bukan orang lain,hokey??!

Salam,

Pernah tak tiba-tiba dalam satu hari...
rasa macam tak ada mood...
tengok fail atau kertas2 surat rasa macam nak muntah...
pandang muka bos or pegawai lelaki mahupun perempuan pun rasa macam nak muntah...
kepala rasa macam pening-pening...
sampai satu tahap, makanan pun tak boleh nak masuk dah!
jawab telefon pun rasa macam dah tak larat...

Kawan2 BBM pun rasa macam dah tak lalu da nak pandang muka telefon tu...
pandang PC pun rasa cm menyampah walaupun PC tu nye wallpaper muka diri sendiri kan?
kehendak hati nak kan macam2..pergi shopping la,tengok movie la, makan aiskrim la...tapi semua tu hanyalah mainan perasaan dan hati je...
bila bos panggil, rasa macam nak lari jauh2 sambil tarik2 rambut...
pastu masuk pantry, pandang cermin, rasa macam nak pakai lipstik tebal2 kat bibir....
pandang kiri salah...pandang kanan pun salah...semuanya serba serbi tak kena...

pernah tak mengalami situasi macam ni?
hurmmm...saya rasa saya ni dah mengalami tahap stress yang agak kronik da ni...
saya memang perlukan vacation...
tapi bilanya saya nak pergi?
ada orang nak teman ke?
semua orang sibuk dengan life masing2...
kalo tak sibuk, duit plak yang tak ada...adoiyai!
boleh ke kalo saya nk pergi sendiri?
saya rasa boleh je kot...pergi jalan2 sendiri...
tapi rasa cm sedih je la kot...sedangkan pegi makan sowg2 kt restoren pun  saya rasa cam sedih giler hati ni..
mane pergi kawan2 saya? owh! kawan2 saya ada...tapi...ramai yang dah diikat...so saya tak salahkan mereka...

so, boleh ke saya nk pergi vacay sowg2 ni?
mampu ke saya pergi sowg2?
duit rasanya tak ada masalah...
kalo saya nak pergi jalan2 kat indonesia sorang2 pun boleh..tak ade masalah kot...
tapi, takot la plak...takot tak balik2 nanti...
sebab terpikat dengan jejaka seberang...hahahahaha padan muka ko!

hurmmm...saya rasa saya memang kena buat sesuatu la...
da tak boleh nak tangguh2 lagi...
Tapi..buat masa ni saya tak boleh nak amik cuti lama2...huhuhuhu
Tapi, saya pun rasa saya kena pergi bercuti....
saya kena rest...saya terlalu banyak sangat tertekan...
tahun ni memang tahun yang stress buat saya kot..
tapi dalam stress2 saya pun, alhamdulillah..rezeki saya murah...
hurrmmm..ye la...setiap yang jadi ada hikmahnya kan?
huurrrmmm....-thinking-....

3 comments:

  1. tuhan tarik yang ni tuhan kasi yang lain..

    ada hikmah dia.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah...betul tu..setiap yang jadi tu, mesti ada hikmahnye kan? hurrmm..

      Delete
  2. life is like a box of chocolate, we never know what is inside :D

    ReplyDelete