Home

Sunday, March 4, 2012

Senyuman dalam tangisan...

Salam,
Wow! tajuk entry macam mencemaskan aje kan? hak3!
Tak de la...1st of all, minta maaf sebab dah lama giler tak update blog kesygn ni..
Kekurangan masa + pulak dengan ada sikit konflik hati...so membuatkan saya tak nak update blog untuk sementara waktu...biarlah hati jadi sedikit tenang, baru lah saya boleh bukak then mulakan coretan dekat sini...

Bercakap pasal semak, semak ni bukannya semak yang dekat dalam hutan or belukar ataupun semak dekat belakang rumah Cik Midah tu..
Semak yang saya maksudkan adalah masalah atau belenggu yg menguasai diri...
Ye la, kita manusia ni memang tak pernah nak lari dari kesilapan dan juga masalah..
Macam mana kita mengatasinya,itu terpulang mengikut kewarasan diri masing2...

Saya bersyukur, setelah hampir 3 tahun semak ni bersarang dalam kepala, akhirnya terungkai jugak jalan keluar yang terbaik untuk saya...
Mula2 memang tak boleh nak terima...saya juga hampir2 nak give up...tapi bila dah lama2 saya memuhasabah diri...and finally, saya nampak ada hikmah disebaliknya...saya rasa saya lebih bahagia...

Kalau dulu mungkin saya akan menangis tanpa henti, menyalahkan diri sendiri...psycho!!
Tapi sekarang tidak lagi...malah saya mampu tersenyum dan melayan orang sekeliling saya like nothing happen...
Tipu la kata kalau saya tak sedih...tapi secara zahirnya, memang tak dapat nak diluahkan...
Dalam hati, banjir kilat, ribut taufan, tsunami suma ada...hati saya sakit, hati saya pedih, hati saya menangis sendirian...tapi don't worry...SAYA OK!
Sebabnya saya dah terima semua ni dengan redha...
Saya percaya Allah itu Maha Adil lagi Maha Bijaksana...
Dia tau apa yang terbaik untuk saya...
Dan memang ternyata, saya kembali tersenyum...
Saya dah jumpa kebahagiaan....
Tak jauh pun..rupa2 nya dia ada sentiasa dekat dengan saya..cuma saya aje masih ragu2 dan tak percaya...
Tapi sekarang saya percaya, walaupun dulu hati saya kuat pernah berkata-kata...
Dialah orangnya...

No comments:

Post a Comment