Home

Thursday, December 22, 2011

2012...is coming..jeng3!

As-Salam,
kita ada lagi 8 hari untuk sampai ke tahun 2012...
Insyaallah kalo panjang umur, murah rezeki boleh la saya menambah lagi umur pada tahun hadapan...
sedar tak sedar, cepat tul masa berlalu...dah nak berakhir dah tahun 2011 ni...
2011, banyak betul benda yang terjadi dekat saya...boleh dikatakan sebagai tahun yang paling saya rasa stress sekali especially in relationship..sigh! lotih den nk malayan sumo ni...adoiyai!

Tapi dalam pada lotih tak lotih nak menjayokan banyak bondo dalam tahun ni....terhasil jugaklah beberapa azam saya pada tahun ni...antaranya...errmmmm...ade ke azam saya buat eh tahun lepas?? aiyak!! macam tak ada je...dush3! nak kena debik si dak Cik N ni...huhuhuhu

Ok la...sebabkan tahun ni saya tak berapa nak berazam sangat (actually, tahun2 lepas pun tak de la nak buat azam2 sangat bagai ni kan...saje je tahun ni gatai2 nak buat azam) so saya berhajat untuk mencipta beberapa azam untuk tahun depan...antaranya:

1) Saya nak beli kereta sendiri
2) Saya nak belajar rajin2
3) Saya nak kumpul duit banyak2 sebab saya nak pegi jalan2 tiap2 bulan...(wahahaha!)
4) Saya nak start kumpul buku2 balik..sebabnya this year, saya dah kurang sangat membaca and beli buku...huhu
5) Saya nak kawin tahun depan! (wah!! ko ni biar btol Cik N!) wakakakaka tak kira..saya nak kawin gak tahun depan...

Okeh2...yang no. 2 & 3 tu mungkin saya boleh achieve dengan jayanya...yang No. 4 tu pun, mungkin saya leh jayakan jugak mission saya tu...tapi yang no. 1 tu, it depends on keadaan ekonomi semasa...kalo btol la sistem saraan baru kerajaan ni gaji saya naik tinggi sket and boleh la saya untuk menyara sebuah kereta...makanya, dapatlah kiranya saya membeli sebuah kereta comel & compact macam saya jugak! (wah! ko perasan diri ko comel eh Cik N??!!)

TAPI, yang NO. 5 TU...tu mungkin tak boleh nak capai sangat kot target tu...sebabnya...saya nak kawin dengan sape? cecite..cecite...adoiyai! gatal bona dah ekau ni Cik N!! hahahaha tak pe...azam tu sesuatu yang subjektif...kalo betul caranya and dah sampai waktunya...memang akan terjadi jugak kan? Allah s.w.t tu Maha Mengetahui segalanya...

So, ape azam anda sempena tahun 2012 ni...

No comments:

Post a Comment