Home

Saturday, August 6, 2011

Kick out our FAT at Bukit Cherakah, Shah Alam

Wahhh! ni pun back dated punya entry ni sebenarnya...maklumlah...saya sangat sibuk and tak sempat nak update blog saya...

erm....last month, on July la..tapi saya tak berapa nak ingat berapa tarikh dia...hehehe saya dengan bestfren saya...Cik Marina dan adik beliau, Lya bercadang untuk cycling...then kami pilih Bukit Cherakah di Seksyen 8 Shah Alam sebagai destinasi cycling kami...

saya pun dah berapa lama tak beriadah...dengan berbesar hatinya saya setuju untuk pergi mengikuti ajakkan kawan baik saya ni...walaupun pada permulaannya,pelbagai masalah timbul akibat daripada pelbagai macam hal...antaranya, last minit ayah saya pakai kereta la...so tak ada transport nak pergi sana..tapi tu semua tak mematahkan semangat kami bertiga untuk pergi cycling tu...

akhirnya, masa yang dinantikan sampai juga...kami bertiga pergi sana di atas ehsan ayah kepada marina...ayah dia yang anta kami bertiga pergi ke Bukit Cherakah tu...

masuk memang murah la tiket..baru RM3  je...sewa basikal, RM5 per entry then RM 1 untuk jam berikutnya...so kami pun pilih-pilih basikal yang bersesuaian, then start lah our journey...belum ape-ape lagi, masing-masing dah pancit...lupa plak yang jalan dalam Bukit cherakah tu kan berbukit-bukit...masing-masing kalo badan fit tak ape la jugak kan?? hahahaha haa...ape lagi..pancit la...baru setengah jalan da semput...wakakakaka

Ini adalah Lya...

from left Marina, Lya and me (Cik N)

Dalam rumah 4 musim...tapi sayangnya this time tengah musim panas...so tak ade yg menyoronokkan pun...mungkin boleh datang lagi hujung tahun ni..untuk musim salji pulak...

hehehe...no words can say anymore...bila masing-masing memang dah gila lensa...eceh! macam band 'Ku gilalensa' pulak! hahaha band kawan2 saya la jugak tu...

saya dan basikal saya

ini dekat taman cendawan

atas menara pandang jauh...ni stage yang atas sekali...

kami dan cendawan

okey...now dekat taman haiwan...
 masa dekat taman haiwan ni la...kami letak basikal dekat tempat yang sepatutnya...dorg memang ada sediakan tempat letak basikal...elok je kami bertiga nk pergi dekat basikal tu...boleh la pulak basikal kiteorg hilang!! Omaigucci!!

rasa cam nak hangin satu badan la jugak kan...durjana sungguh sape-sape yang curik basikal kiteorg tu...so tanpa berputus asa...saya dan rakan-rakan pergi balik tempat sewa basikal tu,then pergi buat report...yela..kalo tak report,nanti kiteorg yang kena bayar ganti rugi...so nasib baik abg-abg yang jaga basikal tu baik..dia bagi kiteorg naik basikal lain...so dapat la kiteorg teruskan journey kiteorg lagi...

ni masih lagi dekat taman haiwan...sebabkan saya lahir pada tahun arnad..kalo ikut kalendar cina la..


ermm...ni dekat tasik...tasik pe ye? saya pun da lupa nama dia..ekekeke short term memory lost tul la saya ni kekadang...
so...that's all from me...memang berjaya la reduce fat sikit...tapi after that, fat tu datang  balik..maklumlah kiteorg ni bukannya suka sangat bersukan kan? ekekekke saya pun dah agak cm malas nk turun ke gym...haish! harap-harap bulan puasa ni...dapat la saya reduce fat saya sikit...ekekekeke

Selamat berpuasa and beriadah guys!

No comments:

Post a Comment